Sidor

tisdag 17 maj 2011

Louis Viuton

Tjoosan nu är det ett tagsen jag skrev sist men jag har ju varit i Barcelona vilket va fett najs tog hur mycket kort som helst, badade skrattade och hade hur mysigt som helst.......! Ne ska berätta va vi gjorde.


Torsdag: Då åkte vi hemmifrån vid klockan halv 9, då kom Ronny med bussen och hämtade oss.
Sen så åkte vi till Alvesta och hoppade på tåget där, det va rikigt mysigt att åka tåg. Vi åkte tåg till Amsterdam, där åt vi lite och tittade i lite butiker. Sen så hoppade vi på flyget och åkte till Holland där vi mellanlandade och bytte plan.... så hoppade vi på ett nytt plan, på planet så tog Emma och jag lite roliga kort( kommer snart) det tog typ 1 timme sen va vi framme i Barcelona vid halv 7 tiden, så vi hoppade av flyget och hoppade på en buss och åkte till lägenheten där vi skulle bo. Vi bodde på ett ställe som hette de pullveda, ett litet mysigt ställe inte långt ifrån stan!!! Vilket va mycket bra. När vi kom till lägenheten så packade vi upp valde sovrum och bestämmde vilka som skulle sova tsm, så jag och Emma sov i ett litet rum, Tim och Alle sov i dubbelsängen, och pontus i soffan. Sen sov dom vuxna i en egen liten lägenhet där uppe. Man va ganska trött så vi gjorde inte så mycket mer än att gå o lägga oss.....


Fredag: Då typ så steg vi upp klockan 9 gjorde oss iordning och sen så gick vi bort till bussen och åkte någon sigtsing tur på en såndära buss där man kunde sitta uppe på. Vi åkte förbi en massa fina hus och bygnader. När vi hade åkte i typ 2 och en halv timme så hoppade vi av nere vid hamnen, där åt vi lite på Mac Donnalds sen så åkte vi bussen tillbaka till lägenheten och gjorde oss iordning och sen så gick vi ut och letade efter någonstans att äta vilket tog ett tag men tillslut hittade vi ett ställe..... Väldigt god mat va det men det va jätte lite mat kan man ju säga( det va det överallt) Men sen gick vi hem tittade på film och sen tänkte vi sova men Tim och Alle bara retades typ...


Lördag: Vaknade av en Bäbis skrek. Men steg upp och gjorde mig iordning och sen så bar det av till schopping stället, där schoppade vi loss köpte mig två linnen och en Louis Viuton väska och Emma köpte en byxdress två tröjjor och en brun Prada väska. Sen gick vi in på ett stort köpcenter kommer inte ihåg va det hette Ingles någonting, as bigt va det. Sen gick vi hem villade bort oss lite men vi kom hem tillslut efter en lång vandring. På kvällen så skulle vi gått ner till hamnen och ötit men vi pallade inte ta bussen så vi åt någon annan stans va det nu hette. Ja sen så gick vi hem för det började regna, så vi tittade på Grece eller ja hur det nu stavas. Gick och la oss.


Söndag: Då tog vi tunnelbanan till Beatchen och badade och solade, fasen va skönt det va, värsta vågorna va det. Det kanske var 20 grader i vattnet inte jätte varmt men efter ett tag så tänkte man inte på det mera. La oss och solade lite, sen gick vi och åt på något pizza ställe, dom som jobbade fattade tyo ingenting ändå pratade vi engelska, men alla som bodde där va dåliga på engelska så dom trodde nog vi var helt cp när vi stod där och försökte förklara vad vi ville ha!! XD Sen gick dom andra en liten sväng på stranden och mamma jag och Emma la oss och solade på stranden. Fan va jag brännde mig jag kunde typ inte ligga ner eller jag kan fortfarande inte det, såd et va ett helvete att sova den natten, men sen så va vi ganska trötta sen så jag och Emma la oss och tittade på Björn Gustavsson sen så stack killlarna och tittade på fotboll och vi tjejer va kvar och gick ut och åt på något kebab ställe as gött va det, men fasen va det va kallt där på kvällen när jag hade bränt mig. När vi kom hem så la vi oss i pontus säng och tittade på Grece igen men typ somnade så vi gick och la oss, så prcis när vi hade somnat så kom dom hem och det första Alle och Tim gjorde va att skrika och komma in i våta rum öppna dörren och tända lampan och dra av oss täckena. Och tillslut så slutade dom så jag gick upp och stängde dörren och la mig ne då skulle dom öppna dörren två gpnger var när dom gick på toan med så man fick ju lagom med damp på dom där, och dom sa att vi va jobbiga men ne det va tvärt om!! 


Söndag: På morgonen så steg vi upp vid halv 5 gjorde oss iordning och hoppade på bussen och jag höll på att spy för det va så jävla trångt där. Sen så tog det nästa ntvå timmar tills vi fick hoppa på flyget så jag köpte mig en parfym en Paco Rabanne Black XS, luktar fett najs asså.  Sen tog flygresan två timmar fick värsta goda kakorna på flyget, vi mellanlandade i Holland igen, sen så fortsatte vi tillbaka till Amsterdam, där vi vi vänta för att vårat tåg hem hade ställts in så vi fick ta ett annat tåg där vi inte hade några platser, sen när vi hoppade av det fick vi ta ett annat som gick precis när vi hoppade av det vi satt på så vi fick kuta upp dit. Men detta tåget hade något tekniskt problem så vi fick vänta i en kvart. Sen så kom det en gubbe med en lila hatt, och när han tog av sig sin jacka hade han en kavaj med en massa olika färger och paljetter han såh jätte rolig up och luktade typ bajs och svett det luktade i hela tåget och han hade med sig såna där små tv apparater och tittade på Victoria och Daniels bröllop haha. Emma filmade honom lite. När vi kom till Alvesta så stog bussen där och väntade på oss såd et va jätte sköt att komma hem sen och lägga sig!!!!


Ja det va va vi hittade på lite kort fattat, men nu ska jag stänga av här och sne lägga mig och titta på Big brother och sen sova lite;D  Nu kom mammsen hem med parymer åt mig Bruno Bannani den luktade as gött och den va äkta med så nu luktar man gott hela dagen!!!! Ne puss och kram <333


Äkta vara <333
Det kommer bilder i morgon för just nu dampar datan ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar